Pardis Simon

Services scientifiques mutualisés (SEMU)

Ingénieur de Recherche

(Ingénieurs Techniciens Administratifs CNRS)

Téléphone :03 20 33 72 45
Adresse :Université Lille

Publications :

Publications dans la base de données : 6 (depuis 2017)
  • 2018

• Synthesis of T-Nb2O5 thin-films deposited by Atomic Layer Deposition for miniaturized electrochemical energy storage devices.
    Ouendi Saliha, Arico Cassandra, Blanchard Florent, Codron Jean-Louis, Wallart Xavier, Taberna Pierre Louis, Roussel Pascal, Clavier Laurent, Simon Patrice, Lethien Christophe.
    Energy Storage Materials, (2018) DOI

• Selective ligand-free cobalt-catalysed reduction of esters to aldehydes or alcohols.
    Rysak Vincent, Descamps-Mandine Armel, Simon Pardis, Blanchard Florent, Burylo Laurence, Trentesaux Martine, Vandewalle Maxence, Collière Vincent, Agbossou-Niedercorn Francine, Michon Christophe.
    Catalysis Science < Technology, vol. 8, pg. 3504-3512 (2018) DOI

• LaFeO3 thin films as relevant models for the surface investigation of 3-way catalysts.
    Nandi Shreya, Blanck Dimitri, Carlier Thomas, Chambrier Marie-Hélène, Mamede Anne-Sophie, Trentesaux Martine, Simon Pardis, Nuns Nicolas, Roussel Pascal, Ferri Anthony, Paul Jean-Francois, Berrier Elise.
    Surface and Interface Analysis, pg. 1-7 (2018) DOI

• Influence of the preparation method on the activity of copper-manganese oxides for toluene total oxidation.
    Ye Z., Giraudon J.-M., Nuns N., Simon P., De Geyter N., Morent R., Lamonier J.-F.
    Applied Catalysis B: Environmental, vol. 223, pg. 154-166 (2018) DOI

• Development of nickel supported La and Ce-natural illite clay for autothermal dry reforming of methane: Toward a better resistance to deactivation.
    Akri Mohcin, Pronier Stéphane, Chafik Tarik, Achak Ouafae, Granger Pascal, Simon Pardis, Trentesaux Martine, Batiot-Dupeyrat Catherine.
    Applied Catalysis B: Environmental, vol. 205, pg. 519-531 (2017) DOI

• An acrolein production route from ethanol and methanol mixtures over FeMo-based catalysts.
    Borowiec A., Devaux J. F., Dubois J. L., Jouenne L., Bigan M., Simon P., Trentesaux M., Faye J., Capron M., Dumeignil F.
    Green Chem., vol. 19, pg. 2666-2674 (2017) DOI